Як згуртувати учнівський колектив?

22-11-15 root 0 comment

Рекомендації психолога класному керівнику по згуртуванню учнівського колективу.

Щоб допомогти дитині відчувати свою комунікативну спроможність, т. Е. Будувати

і підтримувати прийнятні відносини з учителем та однокласниками, ми пропонуємо

наступні рекомендації:

1. Створити в класі єдину систему традицій і цінностей.

Для цього можна запропонувати дітям відповісти на запитання анкети:

Яким, на твою думку повинен бути дружний клас?

Як зробити так, щоб клас став дружним?

Які традиції є в нашому класі?

Назви твої «можна» і «не можна» у класі.

Які заходи в класі, на твою думку, повинні стати традиційними?

Ввести традицію зворотного зв’язку.

· В кінці кожної чверті і в кінці року діти пишуть записки, де можуть поставити запитання,

написати щось наболіле, про що не можуть сказати вголос. На основі цього педагог

планує виховну роботу.

· Створити «ящик побажань».

Проводити якомога більше традиційних позакласних заходів.

· Традиція учнів класу під назвою «Я прийшов у цей день в цей світ».

· Традиція бути всім класом завжди поруч з тим, у кого в житті наступили важкі дні.

· Традиція походів та екскурсій на природу, по пам’ятних місцях своєї батьківщини, своєї

країни.

2. Особливу роботу слід вести з «відкинутими» дітьми.

· Спробувати залучити їх до спільної діяльності класу.

Знайти для них доручення, де вони розкривали б свої кращі здібності.

· Частіше хвалити і заохочувати їх у присутності класу, але робити це за конкретно

виконане ними дію або вчинок.

3. Робота в групах.

На уроках можна організувати роботу по підгрупах, причому в кожній повинні бути як

«Сильні», так і «слабкі» учні. Група повинна дотримуватися принципу

взаємодопомоги і підтримки, повинна бути мотивація на досягнення, а між групами

необхідний момент суперництва.

4. Розподіл між учнями доручень.

Для цього учні на дошці пишуть слова, які є знаковими для визначення

майбутніх доручень. Потім хлопці визначають, яке постійне доручення в класі вони

хотіли б виконувати.

– Чергові по класу, по школі, по поверху;

– Медична служба класу – фіксують пропуски занять, здають медичні

довідки в мед кабінет, організують відвідування хворих хлопців;

– Бібліотечна служба класу – допомога в підборі літератури для сценаріїв класних

справ, аналіз читацьких інтересів класу;

– Чергові по їдальні і гардеробу;

– Господарська служба класу;

– Служба озеленення;

– Сценарна група і т. Д.

Від класного керівника вимагається лише вміле керівництво діяльністю

учнів, надання їм свободи і самостійності. класні

керівники повинні допомогти підтримувати ініціативу дітей. Найголовніше –

класний керівник повинен бачити маленький і великий успіх кожного учня

в дорученій йому справі і вміло заохочувати його.



Leave a reply