Для педагогів, працюючих в 1-х класах
Інформація по збереженню фізичного здоров’я 6-річних дітей
Соматичне здоров’я – головний чинник нормального розвитку психіки дитини.
Хворобливі діти відстають у фізичному і нервово-психічному розвитку, але і вчителі, і батьки часто забувають, що успішне навчання дитини багато залежить від стану здоров’я, із яким та прийшла до 1-го класу.
Тому вчителю необхідно мати наступні відомості:
-
Захворювання, які перенесла дитина у ранньому віці.
-
Особливості її психічного розвитку в перші шість років.
-
Стан здоров’я батьків.
-
Специфіку сімейного „клімату”.
-
Стосунки між батьками, батьками та дітьми.
Учитель має пам’ятати, що процеси сидіння та активного руху впливають на формування скелету організму дитини, тому довге сидіння – найбільш „руйнівна” поза для організму 6- річної дитини, яка викликає підвищену стомлюваність.
Урок потрібно насичувати фізкультхвилинами і зміною діяльності учнів (переміною поз).
Рекомендації вчителю по збереженню фізичного здоров’я 6-річної дитини
-
Потрібно ретельно нормувати фізичне навантаження 6-річної дитини.
-
У школі має бути культ свіжого повітря.
-
Нервова система дітей 6-го року життя дуже вразлива. Для подальшого встановлення та закріплення врівноваженої взаємодії процесів збудження і гальмування вчителю як організатору НВП потрібно подбати про раціональну взаємодію навантаження та спокою, напруження і розрядку у процесі організації життєдіяльності.
-
Треба пам’ятати – рухливі ігри мають велике значення для вдосконалення рухових навичок.
-
Розвиток великої і дрібної моторики (слабка рука швидко втомлюється, спазми блокують вільні рухи, м’язовий каркас людини напружується).
Вправи для розвитку тонної моторики руху та зорово-рухових координацій
-
Змальовування графічних зразків.
-
Обведення за контуром геометричних фігур різної складності з послідовним збільшенням радіусу обведення.
-
Вирізання фігури з паперу за контуром.
-
Розфарбовування і штриховка.
-
Різні види зображувальної діяльності.
-
Конструювання та робота з мозаїкою.
-
Освоєння ремесел (шиття, в’язання, плетіння та інше).
Leave a reply