Для педагогів, працюючих в 1-х класах

22-11-15 root 0 comment

Інформація по збереженню фізичного здоров’я 6-річних дітей

Соматичне здоров’я – головний чинник нормального розвитку психіки дитини.

Хворобливі діти відстають у фізичному і нервово-психічному розвитку, але і вчителі, і батьки часто забувають, що успішне навчання дитини багато залежить від стану здоров’я, із яким та прийшла до 1-го класу.

Тому вчителю необхідно мати наступні відомості:

  1. Захворювання, які перенесла дитина у ранньому віці.

  2. Особливості її психічного розвитку в перші шість років.

  3. Стан здоров’я батьків.

  4. Специфіку сімейного „клімату”.

  5. Стосунки між батьками, батьками та дітьми.

Учитель має пам’ятати, що процеси сидіння та активного руху впливають на формування скелету організму дитини, тому довге сидіння – найбільш „руйнівна” поза для організму 6- річної дитини, яка викликає підвищену стомлюваність.

Урок потрібно насичувати фізкультхвилинами і зміною діяльності учнів (переміною поз).

Рекомендації вчителю по збереженню фізичного здоров’я 6-річної дитини

    1. Потрібно ретельно нормувати фізичне навантаження 6-річної дитини.

    2. У школі має бути культ свіжого повітря.

    3. Нервова система дітей 6-го року життя дуже вразлива. Для подальшого встановлення та закріплення врівноваженої взаємодії процесів збудження і гальмування вчителю як організатору НВП потрібно подбати про раціональну взаємодію навантаження та спокою, напруження і розрядку у процесі організації життєдіяльності.

    4. Треба пам’ятати – рухливі ігри мають велике значення для вдосконалення рухових навичок.

    5. Розвиток великої і дрібної моторики (слабка рука швидко втомлюється, спазми блокують вільні рухи, м’язовий каркас людини напружується).

Вправи для розвитку тонної моторики руху та зорово-рухових координацій

      1. Змальовування графічних зразків.

      2. Обведення за контуром геометричних фігур різної складності з послідовним збільшенням радіусу обведення.

      3. Вирізання фігури з паперу за контуром.

      4. Розфарбовування і штриховка.

      5. Різні види зображувальної діяльності.

      6. Конструювання та робота з мозаїкою.

      7. Освоєння ремесел (шиття, в’язання, плетіння та інше).



Leave a reply